Opleiding tot officieel erkend verkeersregelaar

Verkeersregelaar

In de regeling verkeersregelaars is aangegeven dat ook anderen dan de politie officieel het verkeer mogen regelen. In het verleden werden er dikwijls mensen ingezet als verkeersregelaar die veelal naar eigen inzicht en vanuit goede bedoelingen het verkeer regelden.

Door wijziging van landelijke regelgeving is dit niet meer mogelijk; de verkeersregelaars worden nu gezien als verlengstuk van de politie en dienen daarom aan bepaalde voorwaarden te voldoen.

Doel.
Er vallen drie groepen verkeersregelaars te onderscheiden:

- Erkenning voor volledig commerciële activiteiten, denk aan transportbegeleiders.
- Erkenning voor beroepsmatige verkeersregelaars (in dit beroep is het deels de gewoonte om verkeersregelende werkzaamheden uit te voeren, bijvoorbeeld bij het werken langs de weg, ongevallen hulpverlening etc.)
- Evenementenverkeersregelaar; per evenement of voor een aaneengesloten periode van maximaal 12 maanden.

Mensen die in groep 1 of 2 vallen, dienen hiervoor een officiële opleiding te volgen. Onze opleiding (voor groep 2) wordt uitgevoerd door docenten die opgeleid zijn door de Politieacademie (ze zijn derhalve Kerninstructeur Verkeersregelaar).

Inhoud.
Tijdens de opleiding wordt onder andere aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:
- Wet- en regelgeving;
- Remafstand en reactiesnelheid;
- Geven van begrijpelijke opdrachten aan verkeersdeelnemers;
- Omgaan met agressie;
- Verkeersregels en verkeersborden;
- Praktijkvoorbeelden;
- Veiligheid en veiligheidskleding.

Aanpak.
De Gemeente bepaalt of personen wel of geen aanstelling krijgen als Verkeersregelaar. Betreft het een grensoverschrijdend gebied, dan moet men van meerdere Gemeentes goedkeuring krijgen.
Sommige burgemeesters hebben dit overgedragen aan de regiopolitie, dit is na te vragen bij desbetreffende Gemeente.

Daarnaast is het in sommige gevallen mogelijk om een landelijke erkenning te verkrijgen. Dit dient aangevraagd te worden bij VCNL Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Het belangrijkste criterium om landelijke erkenning te kunnen verkrijgen is dat de werknemers in het kader van hun beroep verkeersregelende taken hebben (zoals wegenbouwmaatschappijen, transportbegeleiders, weginspecteurs, boomvoorziening etc). Daarnaast dienen de werkzaamheden in meerdere provincies plaats te vinden, waarbij het werk ook in niet aangrenzende gemeenten plaatsvindt.

Het is raadzaam om voordat u uw werknemers de opleiding laat volgen, u polst of ze van de Gemeente / VCNL wel daadwerkelijk een aanstelling kunnen krijgen. Om een aanstellingsbewijs aan te kunnen vragen, dient de kandidaat een Verklaring van goed gedrag te kunnen overleggen.

Cursusduur.
Twee dagen cursus, inclusief examens (1 dag theoriecursus met aansluitend het theorie-examen, 1 dag praktijkcursus met aansluitend het praktijkexamen). Cursusdata in overleg vast te stellen.

Cursuslocatie.
BCN Code95 verzorgt de opleiding voor verkeersregelaars op elke gewenste locatie in Nederland.

Groepsgrootte.
Theorie maximaal 16-20 personen per cursusgroep, praktijk maximaal 8 personen per cursusgroep. Per cursusgroep dienen minimaal 4 praktijkexamens afgenomen te worden.

Resultaat.
De opleiding wordt afgerond met een theorie- en praktijkexamen afgenomen door de politie. Indien de opleiding voldoende wordt afgesloten zal de deelnemer een certificaat ontvangen. Met dit bewijs gaat de werknemer naar desbetreffende Gemeente / stuurt dit naar VCNL. Hier vraagt hij een aanstellingsbesluit aan (A4-formaat) en een certificaat/pasje. Dit certificaat is 5 jaar geldig.

Het kan voorkomen dat mensen zakken voor theorie of praktijk. Zij kunnen dan in een volgende groep voor een herkansing gaan. Soms komt het voor dat iemand niet geschikt worden geacht voor de werkzaamheden van Verkeersregelaar. In dit geval zal dat eerlijk en duidelijk met zowel de opdracht-gever als de kandidaat worden besproken.

Kosten.
Aangezien het van het aantal deelnemers afhangt hoeveel dagen we een docent in moeten zetten, ontvangt u van ons een offerte op maat. Vraag een offerte aan.

“Gebruikerstraining Hoogwerker” (TÜV)

Het werken met een hoogwerker neemt de nodige risico’s met zich mee. Niet alleen voor u, maar ook voor uw omgeving. Vanuit de Nederlandse wetgeving is bepaald dat u over een bepaalde mate van deskundigheid moet beschikken als u een hoogwerker bedient. BCN-code95 biedt u, in samenwerking met TÜV Nederland, de gelegenheid om die deskundigheid te realiseren en te behouden.

Welke trainingen kunnen wij u bieden?
Ons aanbod bestaat uit 3 trainingen op het gebied van hoogwerkers. De "Gebruikerstraining Hoogwerker" biedt u voldoende basiskennis voor een veilig en kundig gebruik van een hoogwerker. De training ‘Veilig werken met de hoogwerker’ gaat een stapje verder en biedt de vereiste kennis en kunde als het gaat om werken met een hoogwerker in de petrochemie of bij bedrijven die werken volgens de SSVV Opleidingsgids (SOG). Tot slot kunt u een Europees erkende opleiding volgen: de IPAF training. Deze training, genaamd "Hoogwerkerbediener" biedt u de kans om een Europees erkend diploma te behalen, wat ervoor zorgt dat u ook buiten Nederland als deskundige op het gebied van hoogwerkers wordt beschouwd.

De Gebruikerstraining Hoogwerker kan in 3 talen worden gegeven: Nederlands, Engels en Duits. Indien gewenst is naslagwerk in het Pools beschikbaar.

Onderwerpen van de training
In alle trainingen worden de volgende onderwerpen behandeld:
- wet- en regelgeving: wat is verplicht en hoe kunt u daaraan voldoen;
-
welke soorten hoogwerkers er zijn en waarvoor zij worden gebruikt;
-
met welke omgevingsfactoren je rekening moet houden tijdens het bedienen van een hoogwerker;
-
hoe een hoogwerker moet worden gebruikt;
-
welke veiligheidsvoorzieningen er aanwezig zijn op een hoogwerker;
-
welke risico’s er zijn bij het werken met een hoogwerker;
-
hoe je veilig werkt met een hoogwerker.

Bij de "Gebruikerstraining Hoogwerker" (TÜV) wordt uitgegaan van een mobiele knik-telescoop.

De training ‘Veilig werken met de hoogwerker’ (SSVV/SOG) kan worden gegeven voor drie categorieën hoogwerkers:
-
statisch (knik-)telescoop (1b)
-
mobiel Verticaal (schaar; 3a)
-
mobiel (knik-)telescoop (3b)

Voor de training "Hoogwerkerbediener" (IPAF) heeft u naast de categorieën hierboven keuze uit:
-
statisch Verticaal (1a)
-
mobiel Verticaal (schaar; 3a)
-
mobiel (knik-)telescoop (3b)
-
hand verrolbare Verticaallift (PAV)
- geïsoleerde hoogwerkers (IAD)
-
speciale machines (SPECIAL)
-
redvoertuigen van de brandweer (1b Special - Fire)

Wat krijgt u als bewijs van deelname?
Deelnemers aan de “Gebruikerstraining Hoogwerker” (TÜV) krijgen bij slagen na afloop een diploma en pasje op creditcard formaat uitgereikt. Indien u deelneemt aan de training ‘Veilig werken met de hoogwerker’ (SSVV/SOG) ontvangt u een certificaat. Tot slot ontvangen deelnemers aan de training ‘Hoogwerkerbediener’ (IPAF) een PAL-card (pasje op creditcard formaat. Alle certificaten en pasjes hebben een geldigheid van 5 jaar.

Tarief
De prijzen voor het volgen van de training ‘Veilig werken met de hoogwerker’ en ‘Hoogwerkerbediener’ zijn afhankelijk van de categorie(ën) hoogwerker(s) die u kiest.

Trainingsvoorwaarden
U bent minimaal 18 jaar oud. Het dragen van veiligheidsschoenen en een harnasgordel (praktijk) is tijdens de training verplicht. Indien u niet in het bezit bent van een harnasgordel kunt u deze huren bij TÜV Nederland. Geef in dat geval uw wens door bij inschrijving. U dient tevens in het bezit te zijn van een geldig legitimatiebewijs. Trainingen vinden plaats in groepen van minimaal 6 en maximaal 8 personen.

De trainingen worden bij u op locatie gegeven. Wij gaan er dan ook van uit dat uw werkgever een trainingsruimte en een nader door TÜV te bepalen type hoogwerker beschikbaar stelt. Is dit in uw geval niet mogelijk? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden.

Meer informatie of inschrijven
Wilt u meer informatie ? Neem dan contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden met U

U kunt zich ook direct inschrijven.

Nascholingscursussen voor het behouden van code 95

Categorie: Uncategorised
Gepubliceerd: maandag 10 maart 2014
Geschreven door Rene Terbeek

Chauffeurs zijn verplicht om 35 uur nascholing te volgen. Wie voor september 2009 in het bezit was van een rijbewijs C, heeft voor de eerste 35 uur nascholing zeven jaar de tijd. Daarna moet in vijf jaar tijd steeds 35 uur nascholing gevolgd worden. Voor de eerste periode hebben chauffeurs dus tot 2016 de tijd.
Iedereen die na september 2009 slaagt, krijgt automatisch de Code 95 op het rijbewijs. Deze code is vijf jaar geldig. Daarna geldt dat er in een periode van vijf jaar 35 uur nascholing gevolgd moet worden om de vakbekwaamheid te behouden.

Voor wie is de nascholing?
De nascholing zal gelden voor ongeveer 160.000 chauffeurs in het beroepsgoederenvervoer. Daarom is het belangrijk om op tijd te starten met de nascholing. Wanneer je wacht tot het einde van de periode van vijf jaar, bestaat het risico dat er onvoldoende opleidingscapaciteit beschikbaar is. Daardoor kunnen er wachtlijsten ontstaan en loop je het risico dat je tijdelijk niet beroepsmatig vrachtauto mag rijden

De nascholingscursussen voor het behouden van code 95:

V01 Rijvaardigheid inclusief HNR met vrachtauto
V03 Rijvaardigheid inclusief HNR met autobussen
V15 HNR trainer
V04 Rijoptimalisatie Schadepreventie
V05 Rijoptimalisatie Defensief rijden
V06 Rijoptimalisatie BBS voor chauffeurs
V07 Rijoptimalisatie Rijvaardigheidsanalyse
V10 Manoeuvreren
V13 Rijoptimalisatie verkeersdeelneming
V16 Praktisch rijden in het openbaar vervoer
V18 Gebruik busbanen/stroken en vluchtstroken door OV bussen\
N05 ADR inclusief nascholing 1e
N06 ADR inclusief nascholing verlenging
N10 Veiligheidsadviseur wegvervoer 1e [vanaf medio 2014]
N11 Veiligheidsadviseur wegvervoer her certificering [vanaf medio 2014]
N99 Veiligheidsadviseur wegvervoer Herexamentraining [vanaf medio 2014]
N17 Stil laden en lossen
N16 Lading zekeren
N18 Digitale tachograaf
N72 EHBO [ na overleg]
N93 EHBO Herhaling [na overleg]
N46 Communicatieve vaardigheden voor chauffeurs
N48 Sociale vaardigheden voor touringcarchauffeurs
N73 Het nieuwe rijden met autobussen
N75 Sociale veiligheid chauffeur openbaar vervoer [na overleg]
N77 Levensreddend handelen voor buschauffeurs [na overleg]
N78 Omgaan met agressie voor buschauffeurs [na overleg]
N86 Baantraining
N90 Chauffeursdag
N94 Rijoptimalisatie Schadepreventie
N104 Voertuigbeheersing
N125 Techniek, diagnose stellen bij pech
N126 Wintervoorbereiding
N138 Beroepspraktijk chauffeur openbaar vervoer
N139 Vervoerskunde chauffeur openbaar vervoer
N141 Rijoptimalisatie Verkeersdeelneming
N165 Vakbekwaamheid theorie vrachtauto
N166 Vakbekwaamheid theorie bus
VCA herhaling en basis
Vorkheftruck en reachtruck
BHV herhaling en basis

Nascholing voor beroepschauffeurs

Categorie: Uncategorised
Gepubliceerd: dinsdag 18 maart 2014
Geschreven door Rene Terbeek

Sinds 2003, het invoeren van de Richtlijn Vakbekwaamheid, wordt het chauffeursdiploma vervangen door de Code 95 certificatie. Voor elke beroepschauffeur geldt een verplichte nascholing van 35uur in 5 jaar. Wordt hier niet aan voldaan, dan verliest een chauffeur zijn beroepsbekwaamheid.

Code 95 is verplicht in de Richtlijn vakbekwaamheid. In deze Europese Richtlijn staat wat u moet doen om beroepschauffeur te worden én te blijven. De Richtlijn geldt voor alle beroepschauffeurs uit de EU en beroepschauffeurs die in de EU werken.

BCN-code95  biedt zowel losse modules uit het Nascholing trainingsprogramma aan, maar kan ook een total solution meer jaren plan en/of een chauffeurs dag organiseren met een combinatie van diverse modules trainingen. Zo kunnen wij dus zowel de bedrijven als de zelfstandige rijders helpen aan hun verplichte certificaat.

 
NIEUWS:

- De eerste opleiding voor opleiders Landelijk verkeersregelaar is een feit.
- U kunt nu bij ons terecht voor de opleiding landelijk verkeersregelaar in de regio Eindhoven, Noord Limburg, regio Gelderland en regio Zeeland.
- U kunt tevens voor een Complete EHBO opleiding met Europese bevoegdheid terecht bij bcn-code95.
Code 95: nascholingsvrijstelling voor oudere chauffeur vervalt. lees meer>>

N05 ADR inclusief nascholing 1e

Categorie: Uncategorised
Gepubliceerd: maandag 10 maart 2014
Geschreven door Rene Terbeek

test

Contactgegevens:

Henk van den Berg
Herdersveld 5
5665JK  Geldrop
GSM     06-52143551
Telefoon 040-8421893
BTW: NL112612775B01
KVK: 53474848

Referenties:

Verkeersschool Meurs
Verkeerschool Tilburg bv
Summa college Transport en Logistiek te Eindhoven
Aarts groep
Transportbedrijf Frans de Beer en zoon
Gebr. van Beers
J&M Transport
Opleiding groep bv de Panheel
Gielissen technische bedrijven b.v.

Wij zijn partner van:

Wij werken ook voor:

 

 

logo uwv